فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

کلمات کلیدی

قاعدگی

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ

علت و کاهش “درد قاعدگی” در زنان

قاعدگی,قاعدگی نامنظم,قاعدگی به انگلیسی,قاعدگی مردان,قاعدگی زنان,قاعدگی زودتر از موعد,قاعدگی دردناک,قاعدگی بعد از زایمان,قاعدگی نامنظم و بارداری,قاعدگی در دوران شیردهی,قاعدگی نامنظم در دوران شیردهی,قاعدگی نامنظم,قاعدگی نامنظم چیست

علت و کاهش درد قاعدگی در زنان

به گزارش بی اس ام اس دختران معمولاً در سنین هشت تا سیزده سالگی به بلوغ بدنی و ذهنی می‌رسند و بصورت‌های مختلفی تغییر و تحول می‌یابند. قاعدگی، عادت ماهیانه و یا پریود در دوران بلوغ تا یائسگی رخ می‌دهد و معمولاً در زنان باردار و شیرده اتفاق نمی‌افتد. حدود شش ماه قبل از اولین دوره قاعدگی، دختر ممکن است متوجه افزایش ترشح از دستگاه تناسلی خود شود که نباید نگران آن شد، مگر اینکه ترشحات بسیار بد بو باشد و یا باعث خارش شود.

در هر ماه یک تخمک کوچک از درون تخمدان دختر آزاد شده(تخمک‌گذاری)، وارد لوله‌های فالوپ می‌شود و از این طریق به سمت رحم حرکت می‌کند که اگر در طی مسیر توسط یک اسپرم مرد بارور شود، تخم ایجاد می‌شود و به سمت رحم رفته و در آنجا لانه گزینی می‌کند. با چسبیدن آن به دیواره رحم، رشد کرده و تا نه ماه به یک نوزاد تبدیل می‌شود. در صورت عدم برخورد اسپرم، تخمک بارور نشده و از بدن دفع می‌شود. بافت (که برای تخم آماده شده بود و بارور نشده بود) ریزش کرده و با مخاطات خونی به نام قاعدگی از بدن دفع می‌شوند. در این دوره فرد به تامپون و یا نواربهداشتی نیاز دارد که خون را جذب کند. باید دقت داشت که این نوارها را پس از استفاده نباید در چاه توالت انداخت. بعلاوه وقتی فرد می‌خواهد آن را درون سطل زباله بیاندازد، بهتر است آن را با چیزی مثل پارچه و یا کاغذ بپوشاند که از پخش شدن میکروب جلوگیری شود.این دوران معمولاً با دل‌پیچه، جوش، بی‌خوابی، افسردگی، بی‌حوصلگی، اشتیاق به خوردن غذاهای خاص و… همراه است.

دوران قاعدگی ممکن است هر 24، 28، 30 و یا 35 روز یکبار اتفاق بیفتد. مدت زمان آن نیز متفاوت است. بصورتیکه برای برخی 2-3 روزه و یا 7 روزه می‌باشد. (ممکن است این دوره‌ها نیز با بی‌نظمی‌های کوچکی همراه باشد.)

اگر این دوره در فردی زیاد شود، تا سن 16 سالگی قاعده نشود و یا اینکه فاصله‌ی بین دوره‌ها زیاد باشد(بدون حاملگی)، فرد باید به پزشک مراجعه کند.

برای تخفیف علائم سندروم پیش از قاعدگی می‌توان از راه‌های زیر بهره برد؛ مصرف روزانه یک مولتی ویتامین اسید فولیک و مکمل کلسیم، قرص آهن، ورزش آهسته(مثل یوگا و مدیتیشن)، مصرف غلات سبوس‌دار، گوشت‌ها، تخم مرغ، جگر، اسفناج تازه، جعفری، حبوبات (مثل عدس و لوبیانخود سبز، نان سبوس دار ، آجیل، خشکبار (مثل انواع برگه، برگه آلو و هلو و زرد آلو ، توت خشک، انجیر خشک و کشمش)، خوابیدن هشت ساعت در شب، کم کردن استرس و…

باید توجه داشت که استفاده از قرص آسپرین، نمک، قند، چربی‌ها و فست‌فودها، کافئین و سیگار در این دوره مضر است.

فرد باید در این دوران از لباس‌های نخی استفاده کرده و آن‌ها را زود به زود تعویض کند. در هنگام شستشو نیز باید آن‌ها را جدا از بقیه‌ی لباس‌ها شست و زیر نور آفتاب خشک کرد.

حمام کردن نیز در این دوران مشکلی ندارد. اما باید از نشستن در کف حمام پرهیز کرد که آلودگی‌ها وارد بدن نشوند. (در این دوران باید از رفتن به استخر و دریا اجتناب کرد.)

اگر فردی پس از دوران یائسگی خونریزی داشت، ممکن است زمینه‌ساز سرطان رحم باشد.

مصرف کلپوره را با بررسی‌هائی که بعمل آمده در رفع سردرد، ضعف عمل دستگاه تغذیه، بیماریهای دستگاه تناسلی ـ ادراری و تأخیر یا عدم وقوع قاعدگی به علت ضعف کلی مؤثر می‌باشد. در ضمن اثر ضد تشنج نیز دارد

عوامل بروز تبخال؛ استرس، هیجان، مصرف بی‌رویه‌ی بعضی از خوراکی‌ها، سرماخوردگی، آنفولانزا، فشارهای روحی و روانی، قاعدگی، سوء تغذیه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید.درمانی برای این بیماری وجود ندارد و متخصصان فقط داروهای ضدویروسی (مثل آسیکلوویر) را تجویز می‌کنند که سرعت بهبودی آن بالا رود. نکته قابل توجه اینجاست که گاهی همین دارو موجب بروز حساسیت پوستی می‌شود.

قابل ذکر است که علف لیمو نوعی از علفهای استوایی است که بوی لیمو می‌دهد. در واقع اخیراً محققینی در اسراییل خواص ضد سرطانی در آن یافته‌اند.جالب است بدانید که  اسانس این گیاه دارای خواصی مانند آنتی باکتریال قوی، اشتها آور، ضد کرم و ضد نفخ می باشد. مصرف موضعی این اسانس موجب کاهش دردهای روماتیسمی و عصبی می‌شوددر ضمن اسانس این گیاه دارای کاربرد بسیار وسیع در صنایع آرایشی و بهداشتی است و سالانه ۶۰۰۰ تن از اسانس علف لیمو در جهان تولید می‌شود. جالب است بدانید که گیاه علف لیمو خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. به هنگام مخلوط شدن با فلفل سیاه برای رفع درد قاعدگی و حالت تهوع مفید و نافع می باشد.

بادرنجبویه بند آورنده خونریزیهای قاعدگی نیز بوده و به عنوان دارویی ضد ویروس، ضد باکتری و ضد اسپاسم کاربرد دارد.

گیاه پنج انگشت را گیاه زنان می نامند. پنج انگشت در پیشگیری از اختلالات قاعدگی، پریود دردناک، قطع غیر طبیعی پریود، اختلال در زمان و مقدار خونریزی، نارسایی زودرس تخمدان و عوارض حین یائسگی موثر می باشد.

کوهوش سیاه به عنوان یک انتخاب خوب برای درمان علائم قاعدگی شناخته می شود

ایجاد قاعدگی نامنظم برای دختران در سنین بعدی و بلوغ به دلیل خود ارضایی

خونریزی قاعدگی در وسط دوره قاعدگی یا خونریزی خیلی زیاد در زمان قاعدگی از علائم سرطان خون می تواند باشد

منابع:

مجله سلامت جسم و روح

دکتر سلام

قاعدگی

  • سعید راد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی