فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

فروشگاه اینترنتی خنزر

کلمات کلیدی

هپاتیت

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۶ ب.ظ

علائم بیماری هپاتیت a و b و c

هپاتیت c،هپاتیت b،هپاتیت a،هپاتیت چیست،هپاتیت چیست

هیپاتیت به معنی التهاب در پارانشیم کبد است و به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. هیپاتیت انواع مختلفی دارد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

هیپاتیت A: یک عفونت کبدی است که از طریق آب و غذای آلوده بوجود می‌آید. این بیماری مسری می‌باشد.

علائم؛ خستگی، تب، کم‌اشتهایی، درد عضلانی، یرقان، تهوع و استفراغ و درد در ناحیه‌ی شکم و کبد. این علائم معمولاً در کمتر از دو ماه و گاهی نیز تا شش ماه طول می‌کشد.
عوامل؛ آب و غذای آلوده، تماس فیزیکی و یا جنسی با افراد آلوده، هم‌جنس‌گرایی در مردان، ابتلا به ویروس «اِچ آی وی»، زندگی با افراد آلوده به این ویروس و استفاده از داروهایی که سلامت آن‌ها تضمین نشده‌اند.

این پدیده ممکن است عامل بیماری‌های دیگری چون نارسایی حاد کبد باشد و از راه آزمایشات خونی قابل تشخیص است.

درمان؛ هیچ درمان خاصی برای این نوع هیپاتیت شناخته نشده است و بدن فرد مبتلا، خودش این ویروس را از بین خواهد برد. در این زمان فرد باید در برابر آسیب‌ها وعوامل بیماری مقاوم باشد.

جهت پیشگیری، واکسن هیپاتیت«آ» فراموش نشود. مخصوصاً برای کودکان در سنین یک سالگی و بزرگتر و کارکنان آزمایشگاه‌ها که ممکن است با این ویروس مواجه شوند.

هیپاتیت B: عفونت کبدی خطرناکی است منجر به بیماری‌های کلیوی، نارسایی کبد، سرطان کبد و یا سیروز می‌شود که بیشتر در بزرگسالان رخ می‌دهد. این بیماری دو نوع حاد و مزمن دارد که نوع حاد آن کمتر از شش ماه و نوع مزممن آن بیشتر از شش ماه طول می‌کشد.

علائم؛ درد در ناحیه‌ی شکم، ادرار تیره رنگ، تب، درد مفاصل، کاهش اشتها، خستگی، تهوع، یرقان و ضعف.

عوامل؛ انتقال مایعات از بدن فردی به فرد دیگر(مثل خون و منی)، استفاده از سوزن مشترک، انتقال بیماری از مادر به جنین و هم‌جنس‌گرایی در مردان.

غربالگری افراد سالم، آزمایشات خونی و آزمایشات عملکرد کبدی از راه‌های تشخیص این بیماری است.

هیپاتیت c : عفونتی ویروسی است که با حمله به کبد، در آن التهاب بوجود می‌آورد که معمولاً در مراحل اولیه علائمی ندارند. اما بعداً علائمی مشابه انواع دیگر هیپاتیت نمایان می‌شوند.

عوامل؛ تماس با خون آلوده، تزریق مواد مخدر، خالکوبی، ابتلا به ایدز و تحت درمان دیالیز بودن(به مدت طولانی).

ادامه یافتن این بیماری ممکن است سیروز کبدی، نارسایی کبد و سرطان کبد را بوجود آورد.

برای درمان انواع هیپاتیت راه‌های مختلفی وجود دارد. گیاه خار مریم یکی از راه‌های طب سنتی برای درمان هیپاتیت c است.

منبع:

سایت خبری تحلیلی عصر ایران

درباره هپاتیت و علل آن چقدر می دانید؟
نکته قابل ذکر است است که هپاتیت یعنی التهاب کبد و در میان عوام مردم به یرقان و زردی شهرت دارد . در واقع با اهمیت ترین عوامل ایجادکننده آن ویروسها هستند . البته ویروسها موجودات بسیار ریزی هستند که از فرد آلوده به فرد سالم انتقال می یابند و برای رشد و تکثیر خود به یک موجود زنده نیاز دارند. واقعیت این است که تاکنون 6 نوع ویروس هپاتیت شناخته شده است که رایج ترین آنها ویروسهای هپاتیت آ (A) ، ب (B) و سی (C) هستند .لازم به ذکر است که عوامل دیگری مثل داروها ، بیماریهای ارثی و خود ایمنی و مصرف مشروبات الکلی نیز می توانند باعث هپاتیت شوند .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
به یاد داشته باشید که ناقل بیماری هپاتیت به کسانی گفته می شود که ویروس هپاتیت (ب) در خونشان به مدت بیش از 6 ماه وجود داشته باشد ، حال عمومی آنها خوب باشند و در بررسی آزمایشگاهی اختلالی در کار کبد آنان دیده نشود . لازم به ذکر است که در چنین شرایطی ویروس به صورت مسالمت آمیز در داخل بدن وجود دارد ولی آسیبی به کبد وارد نمیسازد .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت

علائم بیماری هپاتیت را بشناسید
قابل توجه است که با اینکه در غالب موارد عفونت از مادران آلوده به نوزادان انتقال می یابد ، تا سالها علامتی دیده نمی شود .در بعضی موارد به دنبال هپاتیت حاد ویروسی فرد دچار حالت ناقلی می گردد .در این افراد به دنبال علائم هپاتیت از جمله بی اشتهایی ، ضعف ، بی حالی ، پررنگی ادرار و زردی سیستم ایمنی بدن نمی تواند HBsAg را منفی سازد و بعد از 6 ماه با وجود بهبودی ظاهری فرد آلوده باقی می ماند .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
بهتر است بدانید که خوشبختانه تنها 10 درصد افراد مبتلا به هپاتیت حاد ویروسی دچار حالت ازمان می شوند و ناقل هپاتیت باقی می مانند ولی متاسفانه در صورت انتقال عفونت از مادران به نوزادان ، در بیشتر  موارد حالت ناقل پابرجا خواهد ماند و نوزادان آلوده امروزه خود آلوده کنندگان جامعه فردا خواهند شد  پیشگیری
بهترین راه مسلح شدن افراد برعلیه ویروس هپاتیت است و استفاده از واکسن و رعایت دستورات بهداشتی است .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
بدنیست بدانید که واکسن هپاتیت نوع ب که در حال حاضر استفاده می شود ، در واقع همان آنتی ژن ویروس هپاتیت ب HBsAg است که از خون ناقلین سالم بدست آمده و تغلیظ شده است . البته نوعی دیگری از واکسن وجود دارد که به روش ژنتیکی ( Recombinant ) تهیه شده است .در واقع  واکسیناسیون اغلب در سه نوبت و به فواصل یک ماه و 6 ماه از تزریق اول صورت می گیرد .

هپاتیت،یک بیماری و چند عامل

به گزارش بی اس ام اس برای هپاتیت ویروسی تاکنون حداقل ۵ نوع ویروس شناخته شده است. در هپاتیت نوع A ویروس از طریق دستگاه گوارش فرد را آلوده می کند، حداکثر شیوع این بیماری بین سنین ۱۵ تا ۳۰ است. این ویروس به راحتی در جامعه منتشر می شود. محتمل ترین راه سرایت راه مدفوعی ـ دهانی از طریق تماس فردی است.ویروس عامل هپاتیت B از طریق مایعات بدن، خون، مقاربت و در ماه های آخر حاملگی از مادر به جنین منتقل می شود. هپاتیت B در ۵ تا ۱۰ درصد مبتلایان تبدیل به حالت مزمن می شود و گاهی منجر به سرطان کبد می شود. هپاتیت B در مردان شایع تر از زنان است. بیماری هپاتیت B در افرادی مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی ها که به صورت مداوم خون و فرآورده های خونی دریافت می کنند، شایع تر است. بد نیست بدانید میزان سرایت ویروس هپاتیت نوع B، ۱۰۰ برابر ایذر است.هپاتیت نوع C از راه های خون، فرآورده های خونی آلوده، تزریقات و ابزار آلوده و همچنین از مادر به جنین سرایت می کند. بیماری هپاتیت C برخلاف هپاتیت B در اکثر موارد و بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موارد به سمت مزمن شدن پیش می رود و تا زمانی که کبد را از بین ببرد، ادامه می یابد و فرد بیمار لزوما باید پیوند کبد شود. یکی از دلایل اصلی پیوند کبد در جوامع غربی ابتلا به هپاتیت C است.هپاتیت C در بین گروه های خاص مانند هموفیلی ها، تالاسمی ها و معتادان تزریقی شیوع بسیار بالاتری دارد. براساس آمار موجود ۴۰ تا ۵۰ درصد مبتلایان به هپاتیت C معتاد تزریقی هستند. تعدادی از بیماران هموفیلی ، بیماران تالاسمی (که قبل از سال ۷۵ خون گرفته اند) و بیماران دیالیزی نیز به این بیماری مبتلا هستند.خالکوبی، استفاده از سرنگ مشترک در جمعیت روستایی و محیط های بسته نظیر سربازخانه ها و خوابگاه های دانشجویی از رفتارهای پرخطر در افزایش شیوع هپاتیت C محسوب می شوند.

هپاتیت،یک بیماری و چند عامل

ویروس هپاتیت D برای همانندسازی خود از ویروس هپاتیت B و امکانات سلول میزبان استفاده می کند. تقریبا ۱۵ میلیون نفر در دنیا آلوده به ویروس هپاتیت D هستند. این ویروس مانند هپاتیت B از طریق مایعات بدن انتشار می یابد. هر دو ویروس با یک روش مشترک به سلول میزبان متصل می شوند. یک فرد ممکن است به عفونت توام هپاتیت B و D مبتلا گردد. هپاتیت D در کودکان و افراد بالغ مبتلا به هپاتیت B ایجاد می شود.هپاتیت E مانند هپاتیت A از طریق روده منتقل می شود. تمام راه های ممکن انتقال این نوع از ویروس هنوز مشخص نشده است. اما راه مدفوعی ـ دهانی یک راه انتقال قطعی است. هپاتیت A بیشتر در بزرگسالان دیده می شود.هرچند ویروس های مختلفی می توانند باعث هپاتیت شوند، اما علائم بیماری در انواع مختلف تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. بیشتر افرادی که به هپاتیت مبتلا می شوند علامت و شکایت مشخصی ندارند. اما بعضی افراد علائمی شبیه آنفلوآنزا دارند که عبارتند از: بی اشتهایی، تهوع و استفراغ، تب، ضعف، خستگی و درد خفیف شکم. علائمی که کمتر دیده می شوند شامل ادرار پررنگ و زردی چشم ها و پوست است. تنها راه کشف موارد مثبت از طریق آزمایش خون است.

چای زنبق با تحریک کبد در درمان هپاتیت و یرقان مفید است.

زردی پوست در اثر عواملی چون کم کاری تیروئید، کم‌خونی، التهاب لوزالمعده، هپاتیت و رژیم غذایی حاوی کاروتن(مثل هویج) بوجود می‌آید.

هپاتیت

  • سعید راد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی